top of page

על הפחד לעמוד לבד והזכות לברר מה בא לי

מגיל 13 רציתי להתחתן. גם עם אלה שלא באמת רציתי להתחתן איתם, רציתי. אפילו ביקשתי. עם כמה כמעט התעקשתי. אני די בטוחה שהמהות של העניין הייתה הפחד לעמוד לבד בעולם.

אז הנה 5 דברים שקרו בהקשר הזה:

1. כשלמדתי אימון עם Rina Koresh הבנתי שזהו, אני גדולה ואני הכל. אני יכולה להיות האמא שלי, החברה הכי טובה שלי, והתמיכה הכי טובה של עצמי.


2. בלימודי ריפוי טראומה, עם Tali Ben Yacov ו Ayelet Shachar Ezer האירונה היתה מוגזמת כי חוויתי את הטראומה בזמן הלימודים. ראיתי את האהוב כשליבו עוצר ומכת חשמל ודקות ארוכות עברו עד שחזר אלי. הרגשתי שהיקום בודק אם אני יכולה לעמוד לבד או שאתרסק למיליון חתיכות. לא התרסקתי.


3. עם השנים בקליניקה הבנתי שהיכולת לעמוד לבד מול העולם היא לסמוך על עצמך. להקשיב טוב פנימה מצד אחד - ולא להבהל כשהקול הפנימי משקר ואומר לך שטויות כמו "את לא יכולה לבד".


4. עשרות מהמתאמנות שלי מתרגלות "מה בא לי". לחדד את השמיעה הפנימית ולהבין מה הקול הפנימי שלהן אומר. רגע לעמוד לבד, בלי הקולות מבחוץ, בלי מה אמור להיות ומה צריך. רק מה בא לי. ואנחנו עפות על זה ביחד.


5. חוסן בא מאימון כל הזמן. אנחנו לא נולדים חסינים והחיים מכים בנו מידי פעם. אם אני מתאמנת על שרירי בטן (כמטאפורה! כמטאפורה!), אז כשהחיים נותנים לי אגרוף בבטן - אני יכולה לעמוד בזה. אם אני מתאמנת גם "על יבש" יהיה לי קל לקבל החלטות, להתקדם, ולהנות מהיש.

איך לתרגל "מה בא לי"?

המטרה - לנער את האבק מכל ה"צריך" ו"ככה זה", להעלות את הקול הפנימי שלי חזרה למודעות ולספק צרכים שלי לטובת חיזוק החוסן והחיבור פנימה.

1. מתחילות בלקבוע פגישות של 5 דקות ביומן עם עצמך, 3 פגישות ביום. בוקר צהריים וערב.

לכולן אותה כותרת: "מה בא לי?"

2. כשמגיעה שעת הפגישה, זה הרגע לעצור את שטף היום, לדקה אחת שלמה, אפשר יותר.

-יש לך דקה לעצמך, נשבעת לך.

בדקה הזו עוצמת עיניים ומקשיב.ה לשאלה מהדהדת מהראש לתוך הגוף, מה בא לי?

*אפשר להיעזר גם ב"מה בא לי בחושים"? ופשוט

להניח לתשובות לעלות באופן שוטף.

אולי תופתעו לשמוע תשובות כמו: בא לי לנשום עמוק, בא לי לשמוע מוסיקה מקפיצה, בא לי מגע של מים חמים, או בא לי לראות סרט ולאכול פופקורן בקולנוע.

3. אם זאת אפשרות - להגשים את הבא לי מיד! הבוקר יצאתי החוצה לנשום כי פתאום עלתה בי תחושת מחנק המזגן.

תפסתי אותה לפני שהרגשתי עייפות, מעיכות ואולי כאב ראש ויצאתי החוצה מהבית.

נשמתי עמוק חצי דקה והרגשתי איך כל ה"סטייט" שלי משתנה. האור בחוץ, האוויר הטרי והקריר חדרו פנימה

ופשוט שינו את המצב שלי במיידי.

4. אם מה שבא לי הוא משהו שאין לי אפשרות לקחת במציאות הרגע, כתבו לכן במחברת או בנייד רשימת "בא לי" ותתחילו לשבץ ביומן קדימה. ככל שתספקו יותר צרכים ככה תרגישו יותר בשליטה על הסטייט שלכן ותרימו את מדד האושר ביום יום.


צריכה עזרה בתרגול? אני כאן תמיד 053-6069320



*צילם אותי בחיפה, האהוב שלי המוכשר Eyal Landesman

bottom of page